Wtorek rozpoczęliśmy wczesnym rankiem, już o 7:15 wszyscy siedzieliśmy w autobusie.

Dotarliśmy do Hradec Kralove ( Zamek Królowej). W Petrof School poczuliśmy się jak tamtejsi uczniowie. Poznaliśmy etapy nauki i proces tworzenia gitary. Sami próbowaliśmy też swoich sił w prostych pracach w drewnie.

Następnie zwiedziliśmy fabrykę fortepianów i pianin Petrof, założoną w 1864 r. przez Antona Petrofa, który po naukach w Wiedniu skonstruował tutaj swój pierwszy fortepian koncertowy. Fabryka przetrwała zawirowania historii i obecnie jest jedną z najlepszych w Europie. Zatrudnia ponad 200 doświadczonych pracowników, a fortepiany oznaczone są znakiem EEX, który potwierdza, że wszystkie zbudowane są wyłącznie z europejskich materiałów.

Byliśmy również gośćmi muzeum Petrof, gdzie prawnuczka założyciela fabryki opowiedziała nam o losach swojej rodziny i fabryki oraz pokazała zabytkowe instrumenty.

Po przerwie na obiad ruszyliśmy wraz z przewodniczką na spacer po Starym Mieście, Pani przewodnik okazała się poliglotą, płynnie mówiła po czesku, polsku, portugalsku i angielsku